Thursday, October 20, 2011

Gembira

Sahabat...

Aku adalah seorang yang amat mementingkan persahabatan. Sanggup berkorban apa sahaja demi seorang sahabat. Berkorban untuk mereka. Masa. Wang. Banyak lagi. Aku boleh menghabiskan beratus-ratus wang untuk membahagiakan seorang sahabat. Itulah aku.

Mempunyai sahabat membuatkan kita rasa sangat gembira. Selalu dikelilingi dengan cerita dan drama. Namun, sekiranya sahabat mengambil kesempatan di atas diri kita, biarkan sahaja. Pembalasan akan akhirnya diterima di kemudian hari. Allah itu Maha Adil.

Pada 2 minggu yang lepas aku telah bertemu dengan seorang sahabat karibku semasa kami di bangku sekolah lagi. SRKBBB. Namanya Nirmin. Seorang yang cool. Berbelas tahun kami terpisah dek kesibukan hidup masing-masing. Facebook menghubungkan kembali silaturrahim yang telah lama terputus.

Alhamdulillah, banyak yang telah dibualkan. Aku rasa sangat bersyukur, kerana kawan-kawan ku sudah mula untuk membina hidup. Kalau dahulunya tidak suka belajar, sekarang sudah mempunyai kerjaya yang tersendiri.

Aku sangat gembira bertemu dengannya. Lebih-lebih lagi di bangku sekolah kami dikatakan mirip antara satu sama lain. Aku berdoa dia akan mencapai apa yang diimpikan. Kerjaya, keluarga dan semuanya. Amin.

No comments: