Monday, October 24, 2011

Serabut ....

Assalamualaikum semua sahabat,

Semalam balik ke Bangi. Rehat la sekejap. Hajat di hati nak pergi tukar sport rim tayar kereta. Punya la berat untuk bawak sport rim Aboi yang ditinggalkan di rumah tu. Sampai sahaja di kedai, apek tu cakap " Ini sport rim untuk wira aje.." adoiiii....tak jadila nak tukar. Terpaksa pulak di bawa masuk semula ke dalam rumah!

Malam tu aku balik lewat sedikit. Perut pun dah berbunyi2. Esok dah berjanji dengan mak untuk ke Klinik Kesihatan Bangi. Regular check up. Tak apalah samapi sahaja Percint 11, terus tidur.

Hari ni bangun tidur, bersiap dan terus ke ofis untuk punch card.Kemudian bawa mak ke klinik. Memang hari ini rasa badan tidak berapa sihat. Tapi aku gagahkan jua. Kepala ku asik memikirkan kerja-kerja yang berlambak-lambak di ofis.

Sehinggalah bos aku menelefon, ade perubahan jadual katanya untuk kursus 1-2 November ni. Aku dah dapat agak pastinya banyak yang akan berubah....

Sekembali di ofis, jangkaan ku benar belaka. Apa yang diarahkan sebelum ini sangat berbeza dengan arahan yang terkini. Kelam kabut aku untuk draf semula surat jemputan. Memang serabut dibuatnya. Kepala yang pening, mata berair. Dugaan sungguh dibuatnya. Mujurla assignment dah siap.

Aku hairan bagaimana arahan yang baru pagi tadi diberi akhirnya petang ini telah bertukar lagi. Itulah dia, kenalah bersabar dengan bos sorang ni. Harap dipermudahkan lah untuk kursus kali ini.



1 comment:

Jebat said...

wak macamana nak kasi blog kita cantik