Wednesday, October 8, 2008

-:: Aku Kembali... ::-

rAKAN-RaKan yaNg Sangat SiBuk MemBuat PeRSiapan

rAKAN-RaKan yaNg Sangat SiBuk MemBuat PeRSiapan

Waa..gerai yang menyediakan satay...bestt sangat

Aku hanya sempat untuk mengambil gambar Datuk Najib...
jadilah dari takder langsungkan?

Aku dan Atiqah selepas kekenyangan makan juadah-juadah yang telah disediakan

Dila dan Fetty yang sangat riang apabila mengaku dirinya orang Pekan..hehehe

Setelah berhari raya agak sakan juga...akhirnya hari ini aku kembali semula ke pejabat. Aku agak hairan kenapa pagi itu jalan sangat sesak. Jika hendak dikatakan aku ini lambat, tidak masuk akal kerana jam tangan aku baru menunjukkan pukul 715pagi. Sampai sahaja di depan pintu pejabat, barulah aku tahu puncanya.

Pintu depan ditutup untuk memberi laluan kepada khemah-khemah yang ada. Hari ini di pejabatku ada Jamuan Hari Raya bersama PM. Huhuhuhu...Aku amat teruja melihat khemah-khemah yang telah diletakkan. Hari ini, disamping jamuan akan diadakan juga pertandingan gerai tercantik. Jabatan aku tidak ketinggalan juga untuk menyertainya.

Tema kami warna hijau. Semua jawatankuasa telah turun untuk menghiaskan gerai kami yang akan menyediakan ketupat palas dan rendang. Aku...macam biasalah tugasnya untuk mengambil gambar-gambar kandid. Hehehe. Pagi itu sewaktu ingin bersarapan aku sempat lagi singgah ke gerai ini untuk mengambil gambar mereka. Sangat meriah.

Tepat sahaja jam 1 petang aku dan geng-geng yang lain tidak sabar-sabar untuk menikmati juadah-juadah yang telah disediakan. Alhamdulillah. Rezeki dari Allah. Pada hari itu, aku makan agak banyak. Air buah, laksa, roti jala, tak lupa makanan kegemtaranku tapai (Tapi tapai ini tidak boleh mengalahkan tapai dari pemberian seseorang yang diimport jauh nung di sana) Hehehe, walaubagaimanapun terima kasih banyak-banyak.

Kepada anda semua, di hari raya ini janganlah malu dan segan untuk berkunjung ke rumah-rumah rakan dan taulan. Eratkan semula silaturrahim yang telah sekian lama terjalin. Mana yang renggang dirapatkan mana yang terputus disambung semula. InsyaAllah hidup kita akan sentiasa didoakan oleh rakan-rakan kita. Sekian. Jumpa lagi.

4 comments:

Maity said...

Pek ja...Selamat Hari raya Aidilfitri...maity baru start keje hr ni...aduh...mood raya lagi la...

Wahidah said...

selamat hari raya kak..maaf zahir batin..lama tk jumpa kann

Wahidah said...

lamanya menghilang...ok kerr

my hazel eyes said...

ade ni...tk hilang ke mana pun. bila nak datang rumah ni?