Friday, July 11, 2008

-:: Putrajaya >Bentong > Bandar Permaisuri > Downtown ::-

Pagi itu aku sampai ofice agak awal dari biasa. Sangat bosan. Letih. Kerja ku masih belum disiapkan. Semua barang2 ku tinggalkan di kem. Sebab nya, minggu depan aku akan berkursus di tempat yang sama. Alang-alang biarkan saja semuanya di situ tak perlu diusik.

Tiba-tiba aku teringat kan seorang teman yang telah lama tidak ku temui. Hampir tujuh tahun. Baru-baru ini dia diserang asma. Aku tidak berkesempatan untuk menjenguknya memandangkan aku agak sibuk ketika itu. Aku bercadang untk pergi melawat adik ku ini. Kebetulan pada hari itu juga aku akan ke Bentong.

Aku terus menelefon memberitahu akan hajat ini. Kami tiba di Bandar Permaisuri seperti yang dijanjikan. Jam 730 mlm. Agak susah untuk mencari apartmentnya. Sesat. Banyak kali aku dan Fetty berpusing-pusing mencari Blok D!

Manalah nak jumpa... Wai memberitahu aku yang sebenarnya dia tinggal di Blok B. Aku rasakan jika kami terus mencari blok D itu mungkin kami akan menjadi gila. Hehehe. Fetty yang dari tadi agak penat terus berbahasa China dengan seorang penduduk di situ. Huh mujurlah aku ada kawan yang serba boleh. Bak kata Zilam, Cawangan kita kini dah menjadi semakin mantap.

Kesemua pegawainya ada kelebihan. Ada yang boleh berbahasa Cina, ada yang pakar IT, ada pula yang pakar dalam programming. Ini sudah cukup untuk membuatkan seseorang di dalam cawangan PM sakit hati. huhuhuhu...

Sampai sahaja di tingkat 13, kami disambut dengan adikku Wai yang berkain batik dan bertutup tuala kepalanya. Hmmm rindu rasanya..maklumlah sudah 7 tahun kami tidak bersua muka. Badannya agak berisi berbanding 7 tahun dahulu. Fetty seperti biasa dengan riuh rendahnya.

Pada mulanya aku dan Fetty hendak terus balik, tetapi terdetik di kepalaku, alang-alang sudah sampai ke Cheras ini apa kata teruskan perjalanan ke Downtown. Hmmm sungguh bernas. Langkah ku menjadi panjang..hehehe. Tetapi sekali lagi kami sesat... Tahu-tahu dah sampai bandar. Haduiii...tidak mengapa. Aku dan Fetty tidak pernah mengalah. Kami bertanya orang sekeliling. Akhirnya tiba di destinasi...

Aku sangat hairan. Mata-mata di sekeliling tidak putus-putus memerhatikan kami berdua. Aku berbisik dengan Fetty. Apa yang tidak kena dengan kami...Rupa-rupanya di dalam ramai-ramai manusia di situ hanya kami sahaja yang berpakaian sopan berbaju kurung lengkap dengan kasut tumit tinggi seakan penjawat kerajaan yang sangat POYO...Hahahahaha...






No comments: