Tuesday, July 22, 2008

-:: Servis Kereta ::-


Pada petang itu, harapan ku untuk balik awal tidak kesampaian. Terlalu banyak untuk aku siapkan kerja di pejabat. Aku puasa hari ini. Aku terfikir untuk singgah di hentian Kajang untuk servis keretaku. Sejak aku di Perlok, tidak pernah diservis. dah hampir 2 bulan.

Seperti yang dirancang aku menghantar kereta. Kebetulan di sana ada pasar malam. Teringat kisahku dulu. Aku bersama teman baikku. Kami pernah berkongsi makan sepinggan mee gulung di restoran Cik Dah. Ketika itu aku hanyalah ibarat seekor semut yang berjalan di kelilingi gergasi-gergasi. Aku sangat terharu kerana kakak yang selalu mengambil order masih ingat pada aku. Bertanya ke mana aku menghilang selama ini.

Aku hanya tersenyum sambil menjawab. Saya sentiasa hadir bersama udara dan atmosfera yang terdapat di muka bumi ini. kakak itu tercengang kaget mendengar jawapanku...Fikiranku terus melayang kembali mengingati rakanku yang telah lama ku tidak hubungi. Apa kabarmu di sana?

No comments: