Wednesday, November 26, 2008

-:: Perjalanan ke Muar, Batu Pahat ::-

Aku di hadapan restoran Pak Uda

Akhirnya kami tidak jadi untuk pulang awal, kerana selepas minum petang itu,
kami makan pula roti canai. Camna la aku ni tak gemuk..huhuhuh

Aku di hadapan restoran Pak Uda

Faiz, Pak Uda, Mak, Jannah

Semalam, 24 Nov 08 aku bersama mak Faiz dan Jannah ke Muar untuk menjemput adikku Farah Wahidah yang akan selesai mengambil peperiksaan SPM di MRSM Muar. Hari ini aku bercuti lagi. Hari ini dan juga esok.

Rancangan awalnya untuk mengambil Farah dan meneruskan perjalananku ke Batu Pahat kebetulan mak sudah lama tidak ke sana menzirahi pak cikku yang ku panggil Pak Uda. Sepanjang perjalananku di sana aku sangat kebosanan. Hari itu, aku tidak memandu. Aku membiarkan sahaja Faiz yang memandu dari Bangi sehinggalah ke Batu Pahat. Sepanjang perjalanan yang memakan masa hampir 4 jam itu (kerana banyak kali berhenti) aku betul-betul bosan. Hendak tidur, tidak mahu pulak lelap mataku ini.

Aku duduk di tempat belakang sambil berangan..(hahahaha...). Kekadang aku sangat marah melihat Maklang dan Jannah yang suka bergaduh2 dan membuat bising. Hendak sahaja aku hempuk dengan bantal...tapi aku tetap bersabar dan mahu perjalananku ini sentiasa hepi. Aku terus sahaja ketawa sambil berbual-bual dengan mak dan Faiz yang berada di hadapan. Macam-macam yang kami bualkan di sepanjang perjalan itu.

Sampai sahaja di Batu Pahat, Pak Uda telah pun menyiapkan makan malam (walaupun kami sampai agak lewat malam itu...(tapi kami belasah juga makanan itu..) Mana taknya, Pak Uda ku ini memang pengusaha kedai makan tomyam. dan tukang masak nya juga adalah di kalangan orang-orang dari Thai. Sungguh sedap... tetapi aku tidak makan banyak.

Keesokannya, aku ke Air Hitam. Teringat nostalgia 8 tahun dahulu aku adalah siswa di UTHM. Sehingga sekrang memori itu masih lagi di dalam ingatan ini...

Aku pulang semula ke Bangi jam 6 petang.. Setelah singgah ke Bandar Muar, kami teruskan perjalanan. Jam 1 pagi kami tiba di rumahku..aaaa..sungguh ku merindui...

1 comment:

utusan_pantai said...

gemuk ke kak...tak de la...yeye je kate gitu....padahal dah slim...hehehe