Thursday, August 14, 2008

-:: Semua jam di rumahku rosak ::-

Petang itu aku pulang agak lambat...

Aku kepenatan. Selepas menyiaokan laporan yang dah sebulan lewatnya. Tension juga. Banyak sangat kerja. Petang itu aku balik jam 6. Di kepala ni tak nak balik lagi. Ingat nak ajak Ita n Mie g makan-makan dulu. Maklumlah tadi aku hanya makan bubur jagung campur durian. Mana tak aku kebulur jadinya. HUuhuhu ingatkan boleh tahan. Rupenya petang tu perut aku dah nyanyi2.

Tapi semua yang aku harapkan tak jadi. Sebabnya Ita n Mie nak balik ada urusan masing-masing. So aku pun balik sajer ke rumah. Aku rasa badan sangat letih. Aku salain baju dan terus boomm...

Aku terjaga bila hp ku berbunyi. Aku sangka sudah Subuh. Aku terus bangun untuk mandi dan bersiap. Aku lihat jam pada hp ku 1130. Aku berkata dalam hati...rosak ke hp ni...aku tak puas hati aku keluar ke ruang tamu. Emak tertido dengan telekongnya...Aku pandang jam dinding...

Kenapalahh semua jam kat umah ni rosak....

Haduii...emak terjaga...aku tanya...

"Mak kenapa adik tak bangun lagi kan dah pagi...tak g skolah ke...

"Apo ko ni mimpi ko...ari bolum pagi lagi...tgk jam tuu baru kul 1130..."

Huhuuhu...muka ku merahh perut lapar...aku terus ke dapur masak lempeng...makan

Aku masuk ke bilik semula memulakan agenda ku seperti biasa...blogging....hehehe

2 comments:

Anonymous said...

huhu..handphone tak de ke cik kak..hehe jgn marah kidding jek rr..


fina

My Hazle Eyes said...

dah tgk jam kat hp...tp tgh mamai tak sedar...heheheh