Tuesday, September 9, 2008

-:: Aku Sudah Sedia Hadapinya ::-

Bak kata Zuhayati, dia keliru dan menggaru kepalanya yang tidak gatal...Aku juga agak keliru dengan diriku ini. Adakah aku sudah bersedia untuk menghadapi semuanya. Hari ini, aku sampai di pejabat agak awal. Jam tangan ku sudah menunjukkan pukul 720pagi. Semenjak dua menjak ini, aku sangat letih. Mana taknya, malam aku tidur agak lewat. Jam 2 pgi adalah masih awal bagiku. Selalunya, jam 3 barulah aku akan melelapkan mata. Aku akan bingkas bangun dengan ketukan pintu oleh mak yang akan mengejutkanku setiap pagi. Jam 430 pagi. Aku akan bangun dalam keadaan yang agak mamai. Tetapi aku besyukur kerana aku adalah di antara insan-insan yang senang untuk bangun dari lelap tidurku.

Sejak dari jam 7.30 pagi tadi, aku memulakan tugasku. Targetku pada hari ini adalah untuk menyiapkan segala macam kerja-kerja yan tertunggak. Kerana esok adalah hari cuti-cuti Malaysia. Hehehe. Selagi aku tidak siapkan kerja-kerjaku ini, selagi itulah aku tidak akan mengisi borang cutiku. Jam 12 tengahari aku mula merasakan badanku ini amat lemah dan tiada tenaga. Tetapi aku tetap dengan azamku. Menghabiskan bebanan ini sebelum jam 430ptg. Aku merasa amat letih dan sangat-sangat mengantuk. Kalau hendak diikutkan hati sudah lama aku balik dan terus menuju ke atas katil empukku.

Jam sudah menunjukkan 3ptg. Lihatlah dunia, akhirnya aku berjaya menyiapkan kerjaku awal dari sepatutnya. Tanpa membuang masa aku terus mengambil borang cuti dan aku ingin mengumumkan di sini kawan-kawan, Aku akan bercuti bermula esok sehinggalah Jumaat. Aku ada temujanji dengan rumahku. Pasti anda akan menyangka yang aku akan berehat sahaja di rumah...Tidak kiralah apa yang akan aku lakukan di sini, blog ku akan tetap aku penuhkan. Anda tunggulah apa yang akan aku buat sepanjang cuti ini.

Untuk rakanku, Zuhayati, keretanya telah dipecah oleh pencuri. Aku turut bersimpati dengan kejadian yang telah menimpa anda. Sudah lama aku berpesan...Hidup tidak selalunya indah, Langit tidak selalu cerah, Sepi malam tak berbintang....Itu lah lukisan alam...Harapanku, hadapilah segalanya dengan tabah.

2 comments:

jellyfish said...

ai..akak,x jadi la yg tngan tu,laen kali ajak la tie skali,baru jd..hahahaha....

My Hazle Eyes said...

apa ni tie...komen tentang gambor pulakk heheehe. takder kene mengena langsung dengan artikel ni...huhuhu.
Ala tangan tu ade tangan laki mana leh nak pegang2.hehehe.kalau tangan tie je boleh la...