Monday, September 15, 2008

-:: Hari Pertama Kerja Selepas Bercuti 5 Hari ::-


Hari ini aku mula bekerja. Setelah lima hari aku berada di rumah. Segala tugas yang aku jajni untuk disiapkan telah selesai. Hari ini Mie, Fetty dan Shah tiada di pejabat. Mereka semua ke Kembara Ramadhan. Berkunjung ke rumah anak-anak yatim. Sehingga hari ahad. Hmmm memang agak bosan sedikit. Kerana Mie jiran sebelah yang suka menyakat tiada. Riuh Fetty juga tiada. Tinggal aku dan Ita sahaja. Is dan Cha.

Fetty dan Mie

Pagi tadi semasa aku baru sahaja sampai di pejabat, aku dikejutkan dengan khabar seorang rakan pejabatku, Atiqah. Dia telah diragut. Aku segera menelefonnya sebaik sahaja Is memberithuku. Alhamdulillah dia tidak ada apa-apa. Mujurlah rakyat Malaysia ini sangat perihatin. Apabila dia menjerit, ada seorang pakcik ini dengan pantas telah menyepak motor sang peragut. Apa lagi dia tergolek-golek di atas jalan. Namun beg Atiqah telah tercampak di dalam longkang. Tetapi apa yang penting di sini ialah dia selamat.

Hari ini dia tidak jadi ke pejabat tetapi ke balai polis untuk buat laporan. Buat Atiqah, harap bersabar ye. Inilah dugaan.

3 comments:

tasya said...

akak...laptop kita sama lah...huhuhu...akak nk jugak buat mcm akak yg gmbr atas tu...mner aci...akaknyer cun jerk..bak kata dafi.. baik punyer...

My Hazle Eyes said...

haduiii haiii...mehlaa akak tolong buatkann antor laa gambar kat akak...nnti akak edit kan n design kan

utusan_pantai said...

alamak..kes ragut..takutnye..mari kite same2 berhati2..kepit beg rapat2..mata kena liar...coz kite kena snts bersedia..musuh banyak sgt..terutama sekali musuh dlm selimut...heehehe