Wednesday, September 17, 2008

-:: Seharian di dalam bilikku ::-


Pagi itu selepas Subuh aku merebahkan badanku ke atas katil. Badanku agak lenguh semuanya. Mungkin tidak cukup tidur. Mana taknya selagi tidak jam 3, maka tidak lelap mata ini. Aku terbangun pada jam 930 pagi. Aku terus mencapai telefon dan menekan butang untuk mesej. Hmmm. Tiada balasan. Masih belum bangun agaknya.

Bagaimana agaknya cerita di pejabat? Bagaimana keadaan Atiqah sekarang ini setelah kejadian yang menimpanya. Pastinya banyak cerita yang aku sudah ketinggalan. Maklumlah semalam aku datang ke pejabat hanya untuk punch card sahaja. 7.30 pagi itu aku terus ke Sekolah Menengah Desa Petaling. Ada jemputan sesi ceramah Penutupan Hari Kemerdekaan. Selesai sesi itu aku terus menuju ke rumah.

Hari ini aku MC. Kepalaku sangat pening. Doktor mengatakan aku kurang rehat dan stres. Pandai juga doktor ini berlawak. Huhuhu. Mana ada aku stres. Cuma badan ini rasa kurang enak. Rasa macam hendak demam. Aku tidak hiraukan. Setelah mengambil ubat, aku terus balik ke rumah semula. Aktiviti pada hari ini agak terbatas. Aku hanya berada di dalam bilikku dan berehat sambil on kan laptop ku ini.

Aku keluar hanya untuk solat sahaja. Selebihnya aku menghabiskan waktu berada di kamar ini.

Klinik Az-Zahrah

No comments: