Saturday, September 6, 2008

-:: Adik merajuk ::-


Kalau nak tahu, dirumah aku memang terkenal dengan sikapku yang agak tegas. Adik-adikku semuanya agak takut dengan Kak N. Siapa yang tak kenal... aku bukan hendak sangat menunjukkan kegarangan ku ini. Tetapi kadang-kadang garang itu perlu untuk mengajar adik-adik. Bukannya apa, nak harap mak memang seorang pun tak takut. Tetapi apabila ku bersuara sahaja semua akan ikut. hehehe. Hari ini aku telah menampar pipi adek...Jannah. Dia nakal. Tidak kuat, tetapi pekikan tangisannya mengalahkan bunyi bom. Huh sangat pening kepala aku.



Adek merajuk...dan terus menangis

Rakan-rakan pejabatku... pastinya anda agak terkejut bukan? Watakku di rumah dan di pejabat agak berlainan. Pejabat aku terkenal dengan seorang yang lemah lembut bak kata Ita. Hmmm..time marahpun tak tahu bila. Ini kerana di sini aku sentiasa akan senyum. Walau macam manapun situasi genting sekalipun. Aku hanya akan buat cool sahaja. Tetapi kawan-kawan jangan disangka sungai yang tenang tiada buaya... hehehe. anda faham maksud ku?faham-fahamlah sendiri.

Petang itu harapanku untuk membasuh keretaku hancur kerana hujan yang turun mencurah-curah. Aku sangat serabut melihat kereta merahku ini bertukar menjadi warna kelabu asap...huuhhu. Sangat tidak selesa untuk di bawa. Mak sekali lagi mengajak ku untuk ke bandar Kajang. Cadangnya untuk menambah lagi sedikit untuk langsir rumah. Katanya di Metro Point terdapat kedai baru. Jackel. Aku yang agak blur hanya mengikut sahaja.

Setelah meletakkan kereta merahku di parking depan Metro Point, kami terus masuk ke dalam dan mencari kedai yang emak maksudkan. Alangkah kecewanya aku apabila mendapat tahu hanya Gulaty's sahaja yang ada. Kedai langsir yang diheboh-hebohkan itu sebenarnya tidak wujudpun sama sekali. Aku agak kecewa kerana untuk peri ke sini amat susah. Maklumlah hari cuti.Kami teruskan jua perjalanan walaupun di hati amat geram. Pergi sahaja ke Tesco. Senang sudah tentunya aada Nagoya.

Sampai sahaja di sini aku terus meluru ke bahagian langsir yang ingin aku beli...

1 comment:

Anonymous said...

ya Allah....mgalahkn allisya..apela kakak ni...dh beso pn nk ngis...kalo allisya tgk ni msti dia kt...nape ma...?kakak noti ye mama...hahahahahaha....