Tuesday, September 2, 2008

-:: Hari Pertama Puasa ::-

Juadah hari pertama berbuka...sedap tol

Assalamualaikum
... rindunyerrr...Setelah beberapa bulan bekerja tanpa rehat, akhirnya, di bulan yang mulia ini dapat juga aku menenangkan fikiranku di rumahku. Tetapi apabila mengenangkan semula kehilangan hard disk ku itu, aku mula sakit kepala..huhuhu...

Esok aku akan mula pergi ke pejabat. Sangat berat. Kepala ku hanya ingin berehat di rumah sambil baring dan menikmati empuknya tilamku. Bessnyer... tapi apakan daya aku ini hanyalah yang menurut perintah. Tiada apa yang dapat ku lakukan...hanyalah menurut perintah..huhuhu.

Hmmm apa yang agaknya akan berlaku. Aku pun tak tahu. Bagaimana pula dengan kerja ku yang telah tertanguh agak lama. Ada 4 report lagi aku tidak sentuh. Kalau nak diikutkan aku akan pasti dipanggil oleh Dato' KP kerana lambat menghantar laporan...tapi apakan daya. Kursus ku bulan 8 ini agak berdekatan kesemua tarikhnya..aku tidak sempat berbuat apa-apa.

Maklumlah, nak membuat sesuatu kursus itu memerlukan komitmen yang penuh. Boleh saja untuk aku tidak menghiraukan kursus-kursus itu, tetapi adalah menjadi tanggungjawabku, sepanjang kursus itu berlangsung aku akan memantau dari hari pertama sehinggalah hari terakhir. Sudah menjadi kewajipan untuk aku.

Hari ini hari pertama puasa...walaupun masih bercuti, tetapi kepalaku amat sakit apabila teringatkan kerja-kerjaku itu. Sungguh tak sanggup untuk memikirkan apa kah nasibku selepas ini. huhuhu....Hari ini sepanjang hari aku berada di rumah, sepatutnya aku hendak keluar untuk membayar segala hutang-hutangku pada bank-bank yang ada kat malaysia ni. Kebetulan mak pula mengajak aku untuk ke Kajang. Hmmm...Aku bersiap juga. Jam dah pun menunjukkan 11 pagi. Aku sangat bosan menunggu emak untuk bersiap. aku macam biasa membuka laptop dan surf internet...

hmmmm..akhirnya aku tertidur sehingga jam 3petang....

aku bangun siap dan akhirnya aku keluar juga petang itu. Destinasi pertama bandar Kajang..Tetapi aku agak hampa kerana semua tempat yang aku ingin aku tuju tutup semuanya. hmmmm...gerammmmmmmmmm

No comments: